Konferencja „Kształcenie nauczycieli języka polskiego jako obcego: od teorii do praktyki”
Wydział Nauk Humanistycznych UKSW, ulica Dewajtis 5 , Warszawa |
|||
8.30-9.00 | Rejestracja (WNH UKSW) | ||
9.00-9.05 | Otwarcie konferencji (s. 223; poziom -1) | ||
Sesja plenarna (s.223) | |||
9.05-9.35 | prof. Liliana Madelska, Uniwersytet Wiedeński: Podstawy fonologii kontrastywnej dla glottodydaktyków. | ||
9.35-10.05 | dr Karolina Ruta-Korytowska, UAM: Nauczanie języka polskiego wśród uczniów nie(do)słyszących – perspektywa lektora i ucznia. | ||
10.05-10.35 | dr Agnieszka Karolczuk, UKSW: Kierunek: refleksyjny praktyk. O celach zawodowych lektora języka polskiego jako obcego i sposobach ich osiągania. | ||
10.35-11.05 | mgr Małgorzata Kamińska, ORPEG: Analiza potrzeb w zakresie kształcenia nauczycieli pracujących w Polsce i za granicą. | ||
11.05-11.30 | dyskusja | ||
11.30-12.00 | przerwa kawowa | ||
Prowadzenie: mgr Monika Plata (s. 223; poziom -1) | Prowadzenie: dr Karolina Ruta-Korytowska (s.225; poziom -1) | Prowadzenie: mgr Małgorzata Kamińska (s.227A; poziom -1) | |
12.00-12.20 | mgr Dorota Hrycak-Krzyżanowska, PUNO: Wykorzystanie elementów popkultury w procesie nauczania języka polskiego jako drugiego i odziedziczonego na przykładzie młodzieży w Wielkiej Brytanii. | mgr Marcin Miłko, UKSW: Kompetencje i narzędzia coachingowe jako element (samo)kształcenia lektorów. | mgr Weronika Bukowska, dr Grzegorz Zarzeczny, UWr: Losy zawodowe absolwentów wrocławskiej glottodydaktyki – koncepcja badań. |
12.20-12.40 | dr hab. Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn, KUL, mgr Agnieszka Sarafin-Giunta, Linguae Mundi: Program telewizyjny w nauczaniu dzieci- język polski jako obcy/ drugi/ odziedziczony. | mgr Marzena Porębska, KUL: Jak kształcić i doskonalić kompetencje społeczne u nauczycieli języka polskiego jako obcego? | mgr Eugenia Ustenko, Polonista Center: Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli w odniesieniu do krótkoterminowych kursów nieuniwersyteckich. |
12.40-13.00 | dr Maria Czempka-Wewióra, UŚ: Wykorzystanie mediów społecznościowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego. | dr Karolina Zioło-Pużuk, UKSW: Mówić, rozmawiać, nawiązywać relacje. Lektor jako uważny badacz relacji. | dr Monika Gworys, UWr: Co powinien wiedzieć nauczyciel uczący jpjo osoby z Chin. |
13.00-13.20 | mgr Anna Mądrecka, UWr: Film dokumentalny – element nauczania wiedzy o Polsce i kształcenia interkulturowego. | mgr Aleksandra Koenig, UŚ: „Pozwól mi mówić” – jak doskonalić sprawność mówienia na poziomie podstawowym. | |
13.20-13.50 | dyskusja | dyskusja | dyskusja |
14.00-14.45 | obiad | ||
Prowadzenie: prof. Liliana Madelska (s.223) | Prowadzenie: mgr Marcin Miłko (s.225) | ||
15.00-15.20 | dr Violetta Ciećko, PWSW w Przemyślu: Neurolingwistyczne podejście w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców – studentów uczelni wyższej. | mgr Anna Rogala, UWr: Nauczanie języka polskiego jako obcego w grupach o zróżnicowanym poziomie. | |
15.20-15.40 | mgr Monika Plata, PUNO: Efektywna praca z dwujęzycznym dzieckiem z dyspraksją w warunkach polskiej szkoły sobotniej. | mgr Ewa Grzelak: Lektor jpjo wobec wyzwania pracy z grupami skrajnie heterogenicznymi. | |
15.40-16.00 | dr Srdan Medimorec, Uniwersytet w Birmingham: An interdisciplinary approach to language learning. | mgr Jewgienija Żejmo, UW: Zagadnienia prefiksacji czasownikowej na zajęciach z języka polskiego jako obcego: o trudnościach nauczania. | |
16.00-16.20 | dyskusja | dyskusja | |
16.20-16.50 | |||
17.00-17.15 | zakończenie obrad (s.223) |